Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen

  • Het lukt niet meer om in te loggen. Wat nu?

    U kunt uw wachtwoord vernieuwen. Dit kan op op deze pagina.

    Indien u nadien nog steeds problemen ondervindt om in te loggen, neem dan contact op met onze klantendienst.

  • Hoeveel kost de verzending van een pakketje?

    Een overzicht van de verzendkosten per land vindt u hier.

Bestellen

  • Kan ik leverinstructies doorgeven?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer of andere mededeling - optioneel. 

    U kunt hier opmerkingen typen die bedoeld zijn voor Lotana en/of voor de bezorger van de pakketten, zoals bijvoorbeeld "mag bij de buren op nr 25 geleverd worden" of "geen levering mogelijk op vrijdag".

  • Kan ik korting krijgen?

    Wij zijn de mening aangedaan dat trouwe klanten inderdaad korting verdienen! Lotana beloont klantentrouw door middel van een systeem met bonuspunten. Per 100 gespaarde punten krijgt u een korting van 1 euro.

    Het bonuspuntensysteem zit eenvoudig in elkaar. Ieder product op de website heeft een waarde in bonuspunten. Een ingelogde klant spaart automatisch bonuspunten bij zijn aankoop. Bij iedere volgende aankoop kunnen de bonuspunten van de vorige aankoop omgezet worden naar korting.

  • Zijn jullie getoonde verkoopprijzen inclusief BTW?

    Alle prijzen die op de website van Lotana worden vermeld, zijn inclusief BTW. 

    Tijdens het afrekenen en op de bestelbevestiging vind je ook het totaalbedrag uitgesplitst in het bedrag zonder btw en het btw-bedrag. Dit wordt louter ter informatie meegegeven. Het wijzigt de totaalprijs niet.

  • Ik heb me bedacht. Wat nu?

    Indien u nog geen mail met verzendinformatie ontvangen heeft, is de bestelling wellicht nog niet verzonden. Neem contact op met onze klantendienst om de bestelling te annuleren.

    Indien u de bestelling reeds ontvangen heeft, kan u beroepen op het verzakingsrecht en de goederen retourneren naar:

    Lotana bvba
    Bedrijvenpark Parwijskant
    Slachterijstraat 3 i
    2260 Westerlo (België).

    Meer details hierover kan u lezen in ons retourbeleid.

  • Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen bevestigingsmail ontvangen.

    Wanneer u succesvol een bestelling plaatst, krijgt u altijd een overzicht van de bestelling doorgestuurd in uw mailbox. Indien u deze bevestiging niet ontvangen heeft, neem dan contact op met onze klantendienst via de contactpagina.

    Mogelijk is de bestelling niet gelukt, zit er een typfout in het emailadres of wordt de bevestigingsmail tegengehouden door uw spamfilter.

Betalen

  • Welke betaalopties zijn er?

    Hieronder vindt u de verschillende betaalmethodes.

    1. Onmiddellijk veilig betalen met Bancontact, Visa, Mastercard of iDEAL. Nadat u uw order bevestigd heeft, wordt u automatisch omgeleid naar een beveiligde verbinding met Multisafepay om de betaling uit te voeren. Lotana wordt direct op de hoogte gebracht van de betaling zodat uw bestelling snel verwerkt kan worden.

    2. Contante betaling bij afhaling. Er kan cash, via Payconiq of via Bancontact betaald worden bij het afhalen van de bestelling in ons magazijn te Westerlo (België).

    3. Betaling per overschrijving. U kunt het verschuldigde bedrag overboeken op onderstaande bankgegevens: 
        Rekeningnummer: 132-5457546-76
        IBAN : BE91 1325 4575 4676
        BIC : BNAG BEBB
    Uw bestelling zal verzonden worden zodra de betaling geregistreerd is.

  • Kan ik op factuur betalen?

    Bestellingen dienen altijd betaald te zijn alvorens de goederen verzonden worden. 
    Enkel voor scholen en openbare besturen kan Lotana een betaling op factuur toestaan. 

    Indien u goederen aankoopt in naam van een school of van een openbaar bestuur, kan u dit aangeven door een account aan te maken en volgend vakje aan te vinken "Ik bestel in naam van een school of een openbaar bestuur". Dit vakje bevindt zich bij de inloggegevens (onder het veld van het wachtwoord).

Verzending

  • Hoeveel kost de verzending van een pakketje?

    Een overzicht van de verzendkosten per land vindt u hier.

  • Wat is de levertermijn van mijn bestelling? Ik woon in België of Nederland.

    • Indien je onmiddellijk online betaald heb (via VISA, MasterCard, Bancontact of IDEAL)?
      De levertijd bedraagt een tot twee werkdagen. In België en Nederland worden pakketten aangeboden van maandag tot zaterdag. 

    • Indien je hebt gekozen voor de betaaloptie betaling via overschrijving.
      De bestelling zal pas verzonden worden op het moment dat de betaling bij ons geregistreerd is. Dit is normaal 1 à 2 werkdagen nadat u ze heeft uitgevoerd.
      U ontvangt een mail op de dag dat de bestelling verzonden wordt. De levering zal een tot twee werkdagen erna gebeuren. 

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, op het moment dat uw bestelling ingepakt wordt, krijgt u een mail met daarin een trackingnummer. Aan de hand van dit nummer kan u uw bestelling volgen.

  • Kan ik leverinstructies doorgeven?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer of andere mededeling - optioneel. 

    U kunt hier opmerkingen typen die bedoeld zijn voor Lotana en/of voor de bezorger van de pakketten, zoals bijvoorbeeld "mag bij de buren op nr 25 geleverd worden" of "geen levering mogelijk op vrijdag".

  • Ik heb een verkeerd leveradres opgegeven. Wat nu?

    Indien u merkt dat u een verkeerd leveradres doorgegeven hebt, neemt u best zo snel mogelijk contact op met Lotana zodat het adres aangepast kan worden.

    Indien een fout in de opgave van een leveradres leidt tot het niet kunnen leveren van een pakket, vallen de kosten voor het opnieuw versturen van het pakket ten laste van de klant. Beslist een klant op dat moment om zijn bestelling te annuleren, dan zal het reeds betaalde bedrag aan de klant teruggestort worden na aftrek van de reeds gemaakte verzendkosten door Lotana.

  • Kan ik een boodschap voor de ontvanger van het pakket toevoegen?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer of andere mededeling - optioneel. 

    In dit veld kunt u een speciale boodschap of wens zetten voor de ontvanger van het pakket, zoals bijvoorbeeld "Gelukkige verjaardag papa!". Dit verschijnt dan ook op de pakbon die mee verstuurd wordt.

  • Kan ik mijn bestelling laten inpakken in geschenkpapier?

    Omwille van de handling time is het helaas niet mogelijk om aankopen individueel in geschenkpapier in te pakken.

    U kan wel gratis een speciale boodschap of wens voor de ontvanger aan de bestelling toe te voegen, zoals bijvoorbeeld "Een fijne verjaardag broertje". Deze boodschap wordt vermeld op de pakbon die mee verstuurd wordt.

Afhalen

  • Ik heb gekozen om mijn bestelling af te halen bij Lotana. Waar en wanneer kan ik afhalen?

    Bestellingen kunnen afgehaald worden op volgend adres:
    Lotana bv
    Bedrijvenpark Parwijskant
    Slachterijstraat 3-i 
    2260 Westerlo (België)

    Bekijk de afhaalmomenten.

Cadeaubon

  • Hoe lang blijft een cadeaubon geldig?

    Iedere cadeaubon blijft 1 jaar geldig vanaf de dag van de aankoop.

  • Kan ik het bedrag van mijn cadeaubon opsplitsen?

    Ja, dat kan. Indien de waarde van uw bestelling kleiner is dan het bedrag van uw cadeaubon, kan u de restwaarde van de cadeaubon nog bij een volgende aankoop spenderen.

  • Hoe en voor welk bedrag kan ik een cadeaubon aankopen?

    Als u een cadeaubon wenst aan te kopen, moet u ingelogd zijn. Indien u nog geen account hebt, maak er dan eerst eentje aan.

    U kunt een cadeaubon bestellen voor een bedrag naar keuze, met als enige regel dat het gekozen bedrag minimum €5,00 moet zijn. 

    U kunt de cadeaubon rechtstreeks (per mail) te versturen naar de ontvanger mét een persoonlijke boodschap erop. Indien gewenst kunt u zelfs een eigen foto uploaden om de bon te personaliseren.

    U kunt ervoor kiezen om de bon onmiddellijk te versturen of op een latere datum naar keuze (bijvoorbeeld op de verjaardag van de ontvanger).

    Klik hier om een cadeaubon te bestellen.

  • Is een cadeaubon geldig voor alle producten?

    Ja, u kan een cadeaubon gebruiken voor de aankoop van elk product dat op de website van Lotana terug te vinden is. Dit kunnen o.a. zijn: spellen, puzzels, knutselmateriaal, Mini Loco, speelgoed, accessoires,...

    Er is één (logische) uitzondering. Een cadeaubon kan niet gebruikt worden voor de aankoop van een nieuwe cadeaubon.

Bonuspunten

  • Hoe spaar ik bonuspunten?

    Om bonuspunten te sparen, moet u over een account beschikken. Indien u nog geen account hebt, maak dan eerst een account aan.

    Wanneer u ingelogd bent op uw account, ziet u bij ieder product een aantal bonuspunten staan. U vindt deze info naast het cadeau icoon (onder de knop “Bestel”). Het aantal bonuspunten dat een product oplevert, verschilt per product.

    U hoeft niets speciaals te doen om bonuspunten te sparen. U krijgt ze automatisch toegekend bij iedere bestelling die u (via uw account) plaatst.

    Occasioneel zal Lotana acties doen waardoor extra bonuspunten verkegen kunnen worden. De voorwaarden van dergelijke acties zullen per mail/nieuwsbrief gecommuniceerd worden.

  • Wat leveren de bonuspunten mij op?

    De bonuspunten staan voor een korting. 100 punten geven een korting van 1 euro. 

  • Hoe gebruik ik mijn bonuspunten?

    Gespaarde bonuspunten kunnen ingezet worden bij het afrekenen van een bestelling.

    Klik je winkelwagen open. Aan de rechterkant zie je een samenvatting van de bestelling. Je kan nu klikken op de knop "bonuspunten inwisselen". Bij "voer beloningsbedrag in" geef je het aantal punten op dat je wil wisselen. Om de korting door te voeren, druk je op de knop "toepassen".

    Voorbeeld:
    Je geeft 200 in als beloningsbedrag en klikt op de knop toepassen. Daarna zie je dat er een korting van € 2,00 verrekend wordt op het bedrag van je bestelling.

  • Waar zie ik hoeveel spaarpunten ik heb?

    Om te zien hoeveel spaarpunten u momenteel hebt, logt u eerst in. Hiervoor klikt u op het rond icoontje rechts bovenaan de website. Dit icoontje bevindt zich net naast de zoekbalk. Geef uw e-mail adres en uw wachtwoord in en klik op de knop "Log in".

    Daarna krijgt u een menu. Kies hier voor Spaarpunten. U krijgt onmiddellijk te zien hoeveel spaarpunten u bezit.

  • Hoe lang zijn mijn bonuspunten geldig?

    Verworven bonuspunten zijn 6 maanden geldig. Daarna verdwijnen ze van uw account.

  • Ik zie geen bonuspunten bij de producten staan.

    Vermoedelijk bent u niet ingelogd. Log eerst in of maak een account aan indien u bonuspunten wil sparen.

    Wanneer u ingelogd bent op uw account, ziet u bij ieder product een aantal bonuspunten staan. U vindt deze info naast het cadeau icoon (onder de knop “Bestel”).

Andere

  • Wat doe ik als een levering niet correct is?

    Indien uw bestelling onvolledig of beschadigd zou blijken, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantendienst zodat er een passende oplossing voorzien kan worden.

  • Het lukt niet meer om in te loggen. Wat nu?

    U kunt uw wachtwoord vernieuwen. Dit kan op op deze pagina.

    Indien u nadien nog steeds problemen ondervindt om in te loggen, neem dan contact op met onze klantendienst.