Veelgestelde vragen

Verzending & levering

  • Kan ik mijn bestelling laten inpakken in geschenkpapier?

    Omwille van de handling time is het helaas niet mogelijk om aankopen individueel in geschenkpapier in te pakken.

    U kan wel gratis een speciale boodschap of wens voor de ontvanger aan de bestelling toe te voegen, zoals bijvoorbeeld "Een fijne verjaardag broertje". Indien u een persoonlijke boodschap opgeeft, vervangen wij de levernota in het pakket door een papier met uw boodschap.

  • Hoeveel kost de verzending van een pakketje?

    Een overzicht van de verzendkosten per land vindt u hier.

  • Hoe werkt afhaling in een Bpost-afhaalpunt (België)?

    Je pakje wordt in een van de 2300 bpost-afhaalpunten geleverd:

    • In een door jou gekozen postkantoor of een postpunt (Delhaize, Carrefour, Spar, Press Shop, Relay, Total, Q8, …).
    • Je pakje blijft er 14 dagen beschikbaar.
    • Je wordt verwittigd zodra je je pakje kunt afhalen.
    • Je krijgt een herinnering als je je pakje na enkele dagen niet afhaalde.
  • Wat is de levertermijn van mijn bestelling? Ik woon in België.

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik onmiddellijk online betaald heb (via VISA, MasterCard, Bancontact, Paypal of IDEAL)?
      Als u op een werkdag voor 15u besteld hebt, zal het pakket in de meeste gevallen al de eerstvolgende werkdag bij u aangeboden worden. De bezorging van de pakketten wordt door Bpost verzorgd en gebeurt standaard van maandag tot en met vrijdag. 

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik heb gekozen voor de betaaloptie betaling via overschrijving.
      De bestelling zal pas verzonden worden op het moment dat de betaling bij ons geregistreerd is. Dit is normaal 1 à 2 werkdagen nadat u ze uitgevoerd hebt.
      U ontvangt een mail op de dag dat de bestelling verzonden wordt. De levering zal de eerstvolgende werkdag erna gebeuren. 

  • Wat is de levertermijn van mijn bestelling? Ik woon in Nederland.

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik onmiddellijk online betaald heb (via VISA, MasterCard, Bancontact, Paypal of IDEAL)?
      De levertijd bedraagt twee tot drie werkdagen. In Nederland worden pakketten aangeboden van maandag tot zaterdag. 

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik heb gekozen voor de betaaloptie betaling via overschrijving.
      De bestelling zal pas verzonden worden op het moment dat de betaling bij ons geregistreerd is. Dit is normaal 1 à 2 werkdagen nadat u ze heeft uitgevoerd.
      U ontvangt een mail op de dag dat de bestelling verzonden wordt. De levering zal twee tot drie werkdagen erna gebeuren. 

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, op het moment dat uw bestelling ingepakt wordt, krijgt u een mail met daarin een trackingnummer. Aan de hand van dit nummer kan u uw bestelling volgen.

  • Wat gebeurt er met mijn pakket als ik afwezig ben op het moment dat het aangeboden wordt?

    Jouw pakje wordt door de postbode aan de deur geleverd. 

    In België gaan pakjes die niet geleverd konden worden naar het dichtsbijzijnde postkantoor of naar  een postpunt. De postbode laat een kaartje achter waarop staat waar je het pakket kan ophalen. Het is ook mogelijk om de postbode een tweede keer langs te laten komen via bpost.be/nieuweaanbieding.

    In Nederland levert men in geval van afwezigheid bij de buren. Als dit niet lukt, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuis code’ achter. Met deze code kan je zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Indien de tweede bezorgpoging ook niet lukt, gaat het pakket naar een afhaalpunt. De postbode laat een kaartje achter met het adres waar het pakket afgehaald kan worden.

  • Kan ik leverinstructies doorgeven?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer - optioneel. 

    U kan hier opmerkingen typen die bedoeld zijn voor Lotana en/of voor de bezorger van de pakketten, zoals bijvoorbeeld "mag bij de buren op nr 25 geleverd worden" of "geen levering mogelijk op vrijdag".

  • Ik heb een verkeerd leveradres opgegeven. Wat nu?

    Indien u merkt dat u een verkeerd leveradres doorgegeven hebt, neemt u best zo snel mogelijk contact op met Lotana zodat het adres aangepast kan worden.

    Indien een fout in de opgave van een leveradres leidt tot het niet kunnen leveren van een pakket, vallen de kosten voor het opnieuw versturen van het pakket ten laste van de klant. Beslist een klant op dat moment om zijn bestelling te annuleren, dan zal het reeds betaalde bedrag aan de klant teruggestort worden na aftrek van de reeds gemaakte verzendkosten door Lotana.

  • Hoe werkt afhaling in een Bpost-pakjesautomaat (België)?

    Je pakje wordt in een van de 250 bpost-pakjesautomaten geleverd:

    • In een door jou gekozen pakjesautomaat.
    • Je kunt je pakje 24/7 afhalen.
    • Je pakje blijft er 5 dagen beschikbaar.
    • Je wordt verwittigd zodra je je pakje kunt afhalen. U krijgt per mail een QR-code.
    • Ga naar de pakjesautomaat en houd de QR-code voor de scanner.
    • Het deurtje van de locker springt open. Haal je pakje uit de locker en sluit het deurtje. Klaar!
  • Kan ik een boodschap voor de ontvanger van het pakket toevoegen?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer - optioneel. 

    In dit veld kan u een speciale boodschap of wens zetten voor de ontvanger van het pakket, zoals bijvoorbeeld "Gelukkige verjaardag papa!". Indien u een persoonlijke boodschap invult, vervangen wij de levernota in het pakket door een papier met uw persoonlijke boodschap.

Terug naar overzicht